Indicatoren | Omschrijving | Streef- waarde | 2016 realisatie | 2017 begroot | 2017 realisatie |
Openbaar vervoer | Gemiddelde waardering reiziger voor alle aspecten OV Concessie Provincie | >7,5 | 7,5 | >7,5 | 7,4 |
Gemiddelde waardering reiziger voor alle aspecten OV Concessie Stadsregio | 7,5 | 7,6 | 7,5 | 7,6 |
Percentage bussen dat op tijd vertrekt (minder dan 1 minuut te vroeg en minder dan 3 minuten te laat) Concessie Provincie | 85% | 93% | 85% | 85% |
Percentage bussen en trams dat op tijd vertrekt (minder dan 0 minuut te vroeg en minder dan 2 minuten te laat) Concessie Stadsregio | 90% | 73,8 % (bus) 72,6 %(tram) | 90% | 72% |
Kostendekkingsgraad Concessie Stadsregio (excl. Traminfra en -materieel | 64%* | 67,9% | 64% | 69% |
Kostendekkingsgraad Concessie Provincie | 50% | 47,9 | 50% | 50% |
Onveilige locaties | Aantal onveilige locaties provinciale wegen (>5 meer letselongevallen) | 15 | 32**/*** | 22 | *** |
Verkeersgewonden | Aantal ziekenhuisgewonden (ernstig gewonden) in de provincie Utrecht | 100 | *** | 111 | *** |
Verkeersdoden | Aantal verkeersdoden in de provincie Utrecht*** | 23 | 35 | 24 | 29 |
*Streefwaarde voor 2020 alleen dragende net **Aantal wegvakken van 500 meter met 6 of meer letselongevallen in een periode van 6 jaar, basis hiervoor is BRON: het Bestand geregistreerde Ongevallen in Nederland van Rijkswaterstaat. ***Vanaf 2015 is de registratiegraad van verkeersongevallen verbeterd, wat leidt tot hogere aantallen. Nieuw is dat bij verkeersgewonden geen onderscheid meer wordt gemaakt in ‘ziekenhuisgewonden’ en ‘ernstig gewonden’. De cijfers voor Verkeersgewonden in de kolommen ‘streefwaarde’/’begroot’ en ‘werkelijk’ sluiten daardoor niet op elkaar aan. In het geactualiseerde Mobiliteitsplan zullen de streefwaarden worden herijkt. |